אנשים רבים חולמים לעצב אפליקציה מצליחה ולעשות באמצעותה אקזיט של מיליוני דולרים. אנשים רבים ניסו ונכשלו. מצד שני אנשים אחרים שפיתחו אפליקציה סתמית, גילו פתאום שהיא הפכה להצלחה מסחררת תוך כמה שבועות. עיצוב אפליקציות והצלחתן מבוסס במקרים רבים על כתיבת שיווקית למטרות פרסום והשגת משקיעים ולכן כדאי להשקיע בין היתר גם בכתיבת תוכנית עסקית.
פניה למכנה המשותף הרחב ביותר
כמו בכל תחום מסחרי אחר, הצלחה מתחילה בפניה למכנה המשותף הרחב ביותר. לכן כדאי לחשוב על רעיון לאפליקציה שיהיה שימושי גם למשתמשי גלקסי וגם למשתמשי אייפון ולא היה שימושי רק לבעלי אחד מסוגי הסמארטפונים. כמו כן, אם האפליקציה תהיה מתאימה גם לילדים וגם למבוגרים היא תזכה להצלחה גדולה יותר. חשבו על צורך יומיומי שאין לו כרגע מענה טכנולוגי פשוט ובדקו האם הוא כדאי ליישום. למשל אפליקציה שמאפשרת לסרוק מוצר של כל מחיר בחנות ולקבל השוואה מחירים מיידית מול רשתות מתחרות. מדובר כאן בעבודה מאומצת של הזנת תוכן אבל התמורה תהיה שווה.
אפליקציה לשעות הפנאי
לכולם נוצרות שעות מתות במהלך היום. המתנה לתיקון הרכב במוסך, המתנה לאוטובוס או סתם יום שאין בו מה לעשות. עיצוב אפליקציות פנאי אשר מהוות משחק מרתק הוא פתרון מושלם. זה יכול להיות משחק פשוט כמו Song Pop או Draw Something או משחקים מורכבים כמעט כמו משחקי מחשב. גם כאן התוכן הוא מפתח להצלחת אפליקציה. ככל שהתוכן יהיה מעניין יותר, כך תשיגו יותר לקוחות. בסופו של דבר תצטרכו להחליט האם האפליקציה תהיה בתשלום או חינמית כאשר הרווח מגיע מפרסומות.
עיצוב אפליקציות עזר, כתיבה שיווקית ופרסום
לא כל אחד ממהר לבקש עזרה כשהוא נתקל בבעיה. לכן אפליקציה שתעזור לבעלי מקצוע בעבודתם יכולה להצליח. למשל אפליקציה לאינסטלאטורים שתעזור להם לחשב נפח צינורות ואורכים ע"י צילום, או אפליקציה למהנדסים ואדריכלים שתסייע להם בעבודת הסרטוט. בצעו מחקר מקיף ובדקו את הקשיים המרכזיים של כל בעל מקצוע. אפליקציה שתפתור להם את הבעיות תשתלם לכם די מהר. מחקר זה יסייע לכן להכניס תוכן שימושי למטרות כתיבה שיווקית כאשר תרצו לפרסם את האפליקציה לבעלי מקצוע או לבנות תוכנית עסקית. הדבר נכון גם לדפי נחיתה ולאתרים.
Mediaholic מציעה שירותי כתיבה, פרסום ועיצוב יצירתיים.